Autodesk 3ds Max

Začátečníci

  • základy modelování ve 3D
  • seznámení s prostředím 3D Studia Max
  • nástroje pro ovládání pohledů
  • 3D a 2D primitiva 3D Studia Max
  • nástroje pro transformaci + řízení transformace
  • nástroje přesného konstruování
  • zrcadlení, tvorba polí, Snapshot, Spacing Tool, druhy zarovnání
  • jednoduché modifikace primitiv
  • Patch objekty
  • seznámení s NURBS křivkami a plochami
  • mapování povrchu a jeho druhy
  • světla a jejich nastavění
  • kamery a jejich nastavění
  • základní objekty typu Space Warp
  • tvorba jednoduché animace + nástroje řízení animace
  • seznámení s Track View editorem
  • výstup - rendering + nastavování parametru renderingu

Mám zájem o tento kurz

Pokročilí Certifikát

  • Uvod a nastaveni uzivatelskeho rozhrani (preferences, units, menu, UI, views, viewports, transformation, selection tools, world axis, pivot)
  • Tvorba primitiv + Splines, Mirror, Snap, Array, Clone, Align
  • Pokrocile metody modelovani (modificators - bend, noise, taper, lattice, turbosmooth, FFD, Editable poly, quad rule, loft, lathe)
  • Hierarchie (parent, child, constrains, compound object, boolean bugs solving, xform)
  • Svetla (types, properties, position lights, shadows)
  • Renderer (position camera, resolution, output, scanline vs mental ray, FG, GI, Caustic)
  • Mental Ray (AA, options, examples, DOF, blur, GI, FG, Caustic)
  • Materialy (standard, raytrace, reflection, refraction, diffuse, Blend mat, maps)
  • Mapping (UVWmap, Unwrap, Pelt, texturing, displacement MTD, bump)
  • Animation (motion panel, keying, track view, curve editor, path constrains, lookatcons, bones, kinematics - solvers)
  • Particle systems (properties, forces, PF Source)
  • Subsurface-scattering material
  • Hair and Fur
  • Tipy triky rady (special effects, HDRI, Masks, Matte mat, RAM player, Video post, cloth, reactor)

Mám zájem o tento kurz

Profi Certifikát

  • Sub-D modelování - teorie a praxe
  • Loft - klady, zápory a jeho potenciál, porovnání s Path Deform, Sweep a Bevel Profile
  • procedurální modelování při zachování modifier stacku: Line -> Surface -> Patch -> Poly
  • použití Edit Mesh modifikátoru pro rychlé vyčištění takto vzniklých modelů
  • diagnostika geometrie - Shape Check a STL Check
  • kdy a proč nepoužívat Scale, použití ResetXForm, Reset Scale, Reset Transforms
  • Reference Coordinate Systems a jejich použití pro zrychlení a usnadnění modelování
  • správné používání snapu při modelování, Snap Use Axis Constraints, úprava Snap quadmenu
  • Channel Info a jeho použití při mapování
  • efektivní používání layerů, automatické vytváření objektů s vlastnostmi podle hladiny, jednoduché naskriptování quadmenu pro rychlou práci s layery
  • vytváření a správa nových projektů, vytvoření jednoduchých šablon adresářové struktury se soubory používanými projektem, Resource Collector

Mám zájem o tento kurz

Rendering a GI Certifikát

  • nastavení světel, typy světel (point, objectlight atd.). Správné nastevení jednotek v luxech.
  • pokročilejší stíny (Area Shadow, RayTraced Shadow), správné nastavení pro interiéry/exteriéry
  • triky na osvětlen bez GI (využití většího počtu světel pro simulaci GI)
  • nastevení materiálů pro interiéry a exteriéry a jejich mapování (aneb jak správně nastavit sklo, nerez, vodu, zaoblení malých rohů apod.)
  • využití GI (Global Illumination) v interiérech a exteriérech (největší část kurzu)
  • rozdíly v renderování interiérů a exteriérů
  • osvětlení exteriérů pomocí DayLight systému, SkyLight atd.
  • Aplikování Ambient Occlusion pro zlepšení GI
  • aplikování HDR map pro GI, render do HDR image
  • zasazení exteriéru do fotky
  • speciální efekty (Caustic, Volume Caustic apod.)
  • nastavení DOF (Depth Of Field) v mentaly ray a Scanline (multipass DOF)
  • využití render elements
  • nastavení sítového renderu
  • seznámení s jinými rendery (FinaRender, V-Ray, Brazil RS apod.)

Kurz je koncipován i jako řešení individuálních problémů.

Požadované znalosti

  • základy modelování ve 3D
  • nástroje pro ovládání pohledů
  • 3D a 2D primitiva 3D Studia Max
  • nástroje pro transformaci + řízení transformace
  • zrcadlení, tvorba polí, Snapshot, Spacing Tool, druhy zarovnání
  • jednoduché modifikace primitiv
  • boolean operace

Mám zájem o tento kurz

Ostatní kurzy